17. 6. 2012

Ještě jedny svrchňáčky - háčkované Merino

Ještě jsem si vzpomněla, že v okamžicích zoufalství nad nedařícím se nočníkováním mě popadlo nutkání vyrobit Ronje vlňáky, aby se teda aspoň nepařila v PULu, když už bude mít pleny do puberty.

Jenže háčkování asi není tak rychlé, jako pletení (nebo spíš já nejsem tak zdatná) a trvalo to věčnost!! Ale jsou skoro hotové, jen rozmyslet zapínání a případné zesílení v sedu, navíc pěkně pruží a nejspíš si je zvládne sundat sama.

Materiál je Merino vlna, velmi jemná, ale kupodivu se málo sráží, mnohem méně než Šumavská ovčí. Obojí jsem prala na 90°C a Šumavská krásně zfilcovatěla zatímco Merino se smrskla jen minimálně a oka jsou pořád vidět. Asi to bude chtít dát do sedu jeden z těch připravených obdélníků z minulého příspěvku.

No, tady jsou, rozměry jsou zhruba odhad podle jiným velkých svrchňáků. Spotřeba bylo méně než klubko, ale nevím přesně, protože jsem napojovala nové, háček 3,5.



Tady je vidět můj oblíbený postup - nejdříve háčkuji obdélník, pak obháčkuji vršek a spodek jako uši a nakonec obháčkuji celé, aby zmizely schody, co vznikly při ubírání. Všechno KS, jen nejkratší strany uší jsem končila pevným okem, ale není to dobrý nápad - kroutí se to.


Žádné komentáře:

Okomentovat